Nytt inlägg för dagen

Folk brukar säga att datorn är den tröst, en tröst att skaffa "Vänner" på. Men vad fan vet dom om det igentligen ? Jo ingenting. De vänner jag har nu som är från internet, de är underbara och snälla och även pålitliga. Testerna bevisar på att man kan lita på dom. Men varför måste folk säga att datorn är en tröst, när man mist en vän som man alltid brukar vara med? Jag blev lungt gladare när jag inte var hennes vän. Eller rättare sagt jag kallade henne aldrig någon vän direkt, jag kallade henne för en okänd vän.
Jag visste att jag inte kunde lita på henne.
Jag har gett henne chanser gång på gång, men hon sumpade dom, så hon får skylla sig själv, och en riktig vän skyller inte på en när man e sur "MEN JAG HAR MENS!"
Man tar inte ut sin agrisivition på en vän. Det är respektlöst och jävligt drygt.
Vänner ska inte vara respektlösa eller dryga. Annar är de inga riktiga vänner.
Och det folk inte kan se skillnad på det är vänner och kompisar.
Vänner är sånna man kan lita på och prata om vad som hälst med, och man är med dom och gör roliga saker, även om man kanske inte bor nära varandra så har man kontakt konstant, är inte dryga eller respektlösa.
Kompisar kan man inte lita på som en vän, man är inte med personen lika mycket, man vet inte så mycket om personen heller.
Så varför säger folk att vänner och kompisar är likadant när det inte ens är det, man ser skilnaden framför sig.
Man ska också inte hamna i grupptrycket, man måste lära sig att säga nej, om den andre personen säger," Jag e inte din kompis eller vän om du inte gör det"
Då är det absolut inge vän att ha.
Man ska inta ha utnyttjnade vänner eller kompisar. Man ska ha en vän som man verkligen kan lita på och som städjer varandra om det är någonting, i alla lägen både i vårt och tort, och även när de mår dåligt.
Man ska ha förtroende för sina vännner.
Jag vet vad riktiga vänner är, men  vissa vet inte vad vänner ens betyder om man säger så..

//Angeliicahh..


Kommentarer
Iza

Någon har läst gaybloggen?

2009-11-11 @ 20:27:14
Angelica

du får inga komentarer direkt iza.

2009-11-12 @ 07:36:54 | http://angeliicahh.blogg.se/
Kajsa

Eh, sant. STOR skillnad på vänner och kompisar, visst har jag apmkt vänner och det är nästan fler vänner än kompisar faktiskt, haha. Men... Jag fattar inte det här själv faktiskt... Men, ja. Håller med dig 8D

2009-11-12 @ 16:48:12 | http://livingdeaddollie.blogg.se/
Johanna

Jag håller med dej!! Man får ofta kommentarer om att man nt kan känna någon som man aldrig träffat, när man säger att man lärt känna varandra på nätet men aldrig träffat. Klart man kan känna en person utan att träffat den, och såklart (tycker jag) att oavsett om man har träffats eller inte så kan man fortfarande vara nära vänner :)

2009-11-12 @ 18:58:23 | http://illbeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback