19 mars

Tänker inte sitta och klaga på hur dåligt jag mår just nu, orkar inte sitta och skriva hur dåligt jag mår hela tiden, så därför ska jag försöka vara lite possitiv istället! 
Men vet dock inte vad jag ska skriva, har tagit sömntabletter och får se om jag somnar om ungefär om 50 minuter!


Jag ska se framåt istället, om det nu går så bra i min hjärna är det inte så lätt för den har två sidor. Den glada och den ledsna sidan. Men får ta tag i mitt liv nu!


Jag har inte självskadat på tre veckor nu, jag hoppas att det blir en längre tid att jag inte kommer skada mig själv heller, jag mår dåligt men jag tänker inte vara ett offer längre, jag tänker ta tag i mitt liv!


Jag ska börja gå till skolan och verkligen sköta skolan. 
Gå ut och gå varje dag minst 40 minuter! 
Äta på mer bestämda tider och sluta äta massa onyttiga saker som te.x godis, chips, dricka läsk och sånt!


Nu tänker jag tan och kolla på Chuck, har två avnitt kvar. (41 min per avsnitt) Sedan ska jag försöka sova, eller om jag ska ta och skriva ned lite saker.

Först börjar man med siffror, och skriver in vad man vill skriva efter siffrorna. Sedan så frågar man frågor till sig själv!

Te.x såhär.


1: Jag ska ta tag i mitt liv.
Vad är det du ska ta tag i med ditt liv?
- Jo, jag ska kämpa mig till ett bättre liv och bli stark och inte låta någon trycka ned mig!

2: Motionera och sluta äta onyttigt
Varför ska jag motionera och sluta äta onyttiga saker?
- Jag vill testa och se om det blir någon förändring, om jag blir piggare och gladare!

3: Känslor
Vad har du för känslor inom dig just nu?
Arg, ledsen, rädd, sårad, besviken, förådd.

 

Ungefär så! :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback